| Så är det dags igen, ännu en födelsedag. De duggar tätt under våren. Idag blir Linda 47, det ska vi fira! |
| Även Meisan har nyligen blivit med ännu ett år, och kan nu skrodera med tonårens sista år, nämligen 19. |
| Sigge tillhör inte dagens krets av jubilarer. Den unge herrn verkar lite tonårstrött dagen till ära, men lite kökstjänst klarar han ändock av. |
| Den stolta modern och de två telningarna. |
| Det bjuds på en italiensk buffé. På terassen njuter vi av ett gott surdegsbröd, delikat paté och andra godsaker. Allt sköljs ned med sval champagne och ett alkoholfritt alternativ. |
| Ett riktigt bra gruppfoto, alla är med! |
| Snart dags för presentöppning. |
| Önskningarna verkar gå i riktning mot hantverk, närmare bestämt möbeltapetsering och naturligtvis alkoholstinna drycker. Fotvårdssalvan är en bonus, dagen till ära. |
| Nu är vi alla samlade. |
| Linda verkar ha fått rätt presenter. |
| Det här är tydligen ett urval av specialnålar som används av de invigda. |
| Mycket kan man bli glad åt, exempelvis en sax för vänsterhänta. |
| Linus är idag huvudansvarig i köket. |
| Dags för Meisan att kliva fram till presentbordet. |
| De goda tilltuggen slank ner direkt. |
| Freja tittar lite uppfordrande på husse och matte. Ska inte jag få något från kalasbordet? |
| Nu sitter vi till bords och ska hugga in på läckerheterna. |
| Här har vi ett fat med burrata, nektariner, skinka och tomater, gott! Rostad kapris var en nyhet, med solrosfrön som också besökt stekpannan blev det riktigt gott. |
| Tyvärr blir det en hel del arbete med disk och rester, men det är bara att kämpa på. Freja hoppas nog på några tappade godsaker på golvet. |
| Alla mätta och nöjda. |
| Undrar om det blir någon tårta eller liknande. |
| De flesta verkar nöjda med ett glas vin. |
| Freja kryper upp hos Sigge. |
| Undrar vad mänskligheten gjorde innan telefonerna tog makten över tillvaron. |
| Ny dag, hemma. Blomprakten är överväldigande! |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar