tisdag 26 maj 2026

Linda blir 47 - och Meisan 19

Så är det dags igen, ännu en födelsedag. De duggar tätt under våren. Idag blir Linda 47, det ska vi fira!

Även Meisan har nyligen blivit med ännu ett år, och kan nu skrodera med tonårens sista år, nämligen 19. 

Sigge tillhör inte dagens krets av jubilarer. Den unge herrn verkar lite tonårstrött dagen till ära, men lite kökstjänst klarar han ändock av.

Den stolta modern och de två telningarna.

Det bjuds på en italiensk buffé. På terassen njuter vi av ett gott surdegsbröd, delikat paté och andra godsaker. Allt sköljs ned med sval champagne och ett alkoholfritt alternativ.

Ett riktigt bra gruppfoto, alla är med!

Snart dags för presentöppning.

Önskningarna verkar gå i riktning mot hantverk, närmare bestämt möbeltapetsering och naturligtvis alkoholstinna drycker. Fotvårdssalvan är en bonus, dagen till ära.

Nu är vi alla samlade.

Linda verkar ha fått rätt presenter.

Det här är tydligen ett urval av specialnålar som används av de invigda.

Mycket kan man bli glad åt, exempelvis en sax för vänsterhänta.

Linus är idag huvudansvarig i köket.

Dags för Meisan att kliva fram till presentbordet. 

De goda tilltuggen slank ner direkt.

Freja tittar lite uppfordrande på husse och matte. Ska inte jag få något från kalasbordet?

Nu sitter vi till bords och ska hugga in på läckerheterna.

Här har vi ett fat med burrata, nektariner, skinka och tomater, gott! Rostad kapris var en nyhet, med solrosfrön som också besökt stekpannan blev det riktigt gott.

Tyvärr blir det en hel del arbete med disk och rester, men det är bara att kämpa på. Freja hoppas nog på några tappade godsaker på golvet.

Alla mätta och nöjda.

Undrar om det blir någon tårta eller liknande.

De flesta verkar nöjda med ett glas vin.

Freja kryper upp hos Sigge.

Undrar vad mänskligheten gjorde innan telefonerna tog makten över tillvaron.

Vad är detta, en innovation. En liten läckerbit som avslutning, värdinnan avslöjar att godsakerna innehåller lite annorlunda ingredienser. Äggen är ersatta av nötblod, det försämrade inte smaken. Framåt halv tio började det kännas lagom att avsluta kalaset. Vissa har ju arbete den kommande dagen, vissa skolan och ett par ska påbörja resan mot ön och hemmet. Jättetrevlig kväll!

Ny dag, hemma. Blomprakten är överväldigande!

Inga kommentarer: