| Nu drar vi mot norr, den här gången ska det byggas väggar i ladan och dassgolvet ska målas. Sen finns det säkert massa annat som ska fxas. |
| Elvafika strax före påfarten till E4 börjar numera bli obligatoriskt. |
| Fortfarande massor av vitsippor. Perfekt prydnad på dasset. |
| Första kvällens matlagning blir enkel. En flankstek får en lätt stekning på murrikkan. |
![]() |
| Här hoppas det vilt. Dag två blev det kycklingwok. Maten gör sig bra på den gamla servisen Liljeblå. |
![]() |
| Sen börjar arbetet. Först in till Hudik för att hyra ett släp, sedan till bygghandeln för inköp av massa virke till bygget i ladan. Och nu ska allt av släpet och in till byggarbetsplatsen. |
![]() |
| Vi bär och släpar. |
![]() |
| Sen blir det kapning. |
![]() |
| Och jorden ska också skötas. Här planteras det massa frön för riklig blomsterskörd. |
![]() |
| De gamla cementrören är inte vackra, men faktiskt rätt ändamålsenliga att odla i. |
![]() |
| Sådär, då var det frösått. Nu är det bara att vänta på blomsterprakten. |
| Nästa uppgift, tvätt av golvet på dasset. Och nu blir det målning. |
| Den lilla stolen där vi förvarar toapapper får ny färg. Den blir riktigt fin. |
| Längst in i ladan tänker vi oss ett enkelt sovutrymme för tillfälliga gäster. Reglar och delar av väggbeklädnaden börjar komma på plats. |
| En dörr in till vedboden fixar vi till av gammalt virke. |
| Efter en lång dag med hårt arbete behöver våra gamla kroppar lite vila. |
| Ny dag, arbetet fortskrider, nu börjar vi ana det färdiga resultatet. |
![]() |
| Snart helt färdig vägg. Nu blir det lite andra jobb. |
![]() |
| Nu är det ordning bland redskapen. |
![]() |
| Det blir nog färdigt! Bara de små detaljerna återstår. |
| Så sant, idag stänger vi arbetslägret för denna gång och drar mot hemmet! |
![]() |
| Hemma igen! |











Inga kommentarer:
Skicka en kommentar