lördag 30 maj 2026

Kalas igen - Måns firar födelsedagen!

En nybliven femtiotreåring har just nu kökstjänst.

Gästerna börjar anlända till kalaset denna strålande soliga fredagskväll i skiftet mellan vår och sommar.

Lite småtugg innan middagen samsas med presenterna.

 
Samling utomhus för en skål och gratulationer till jubilaren.

Meisan är åter från Köpenhamn. Lite trött idag efter det skriftliga provet i sommelierutbildningen.

Måns och Claudia fixar dricka.

Linus och Linda varvar ner efter en hård dag på arbete och på hemmafronten.

Stig ser ut att vänta på något att dricka.

Samlade för att se Måns öppna presenterna.

Vad är detta, ett inflyttningsbröd! Härligt

En mandolin blir perfekt för kommande tunnskivningar.

Ny tröja, grått verkar vara årets färg.

Far och från Danmark återbördad dotter.

Amanda har kommit hem från jobbet.

Två glada festdeltagare.

...två till!

Det här måste vara en gruppbild. Kristina är fotograf.

Ännu en!

Linus var hungrigast och angrep först buffén. Det verkar som han blir ensam vid soffbordet. Kanske läge för en förflyttning.

Utomhussittarna, lite svalt trots det härliga solskenet.

Ytterligare tre glada utesittande matgäster.

Några valde plats med framförhållning, och njuter därför inomhus av både god mat och behaglig värme.

Är det månne ett monster?

Efterrätten smakade också utsökt. Efter en mycket trevlig kväll med massor av skratt började vi framåt 22.15 bli redo för hemfärd. 

Månen är också full denna vackra stilla försommarkväll.

Nu är vi strax vid Furusund, inga vilda djur siktade och färden hemåt var lugn utan helgfirande fyllon längs vägarna. Att vi sedan fick denna vackra vy vid Eknöbron gjorde inte kvällen sämre. Imorgon drar vi till nya festligheter, denna gång hos Hampus i Saltis, där Eva-Lisa och Anna-Pi ska firas.

Inga kommentarer: