torsdag 21 maj 2026

Amanda firas på tjugoårsdagen - två månader för sent!

Sent omsider fick vi tillfälle att fira Amandas tjugoårsdag. Den unga damen har ju roat sig i Alperna under  vintern, så födelsedagen tillbringades på främmande ort.

Men i den vackra majkvällen gick det alldeles utmärkt att fira en försenad födelsedag från mars.

Presentöppning och skålande.

Claudias presenter öppnas.

Det lilla collaget studeras ingående.

Grillmästaren har vissa problem med elden, men det löser sig.

Här har vi tre generationer samlade i samma soffa, mysigt.

Den numera äldste.

Nu läggs de smaskiga entrecoteskivorna på grillen.

Samspråk i kvällssolens sken.

Sen blev det middag. Stora delikata köttskivor med rostad potatis, sallad på melon och fetaost samt tomater med ost. Allt jättegott!

Nu är vi redo att hugga in.

Gruppbild.

Matilda anslöt till middagen efter dansträningen.

Och till slut blev det efterrätt, och det med råge. En riktigt smaskig skål med marängsviss, dekorerad med ljus dagen till ära.

Inga kommentarer: