fredag 15 maj 2026

Ännu en åttioåring

Då var det dags för famuljen Gustafssons första åttioåring. Föremålet är vid fototillfället inte tillgängligt, så vi får nöja oss med en bild bl a på den stolte maken som ännu inte uppnått riktigt samma aktningsvärda ålder.

Festen ägde rum hos äldsta dottern Malin, och som brukligt är i denna ålder, så startade kalaset mitt på dagen. Perfekt för oss gamlingar som inte klarar av så sena kvällar numera. Här ser vi sonen till Hasse Wahlstedt, en gammal kär vän till jubilaren och dennas maka. Vad det unga paret heter, det har vi glömt, men trevliga var de.

Det åts och drack. En mycket god buffé serverades. Catering från Cajsas kök i Uppsala. I bild ser vi ett av de mångtaliga barnbarnen, närmare bestämt en av Lisas döttrar.

I solskenet poserar, utöver Kristina, också Matz och Thomas. Utöver Malins make är Thomas också en av de två snickarna som byggde om stora delar av vårt hus under hösten 1998. Det som började som ett litet treveckorsjobb utvecklades till ett 3,5 månaders uppdrag. Grabbarna Thomas och Mattias blev nästan bofasta på ön och knöt mycket fina band med byns dåvarande åldringar Sven och PA. Vi antar att både en och ibland flera bägare slank ner i gossarnas strupar.

Malin och Lisa, barn till jubilaren. Dessa två härliga tjejer har vi känt sedan dagistiden på Alnö. Nu är de vuxna och lätt utarbetade efter allt festfixande.

Livliga samtal vid borden. Malins Thomas i samspråk med Lisas Erik.

Här har vi hela skaran barnbarn utökad med två pojkvänner.. Vilka vi ska para ihop med vem kommer vi inte heller ihåg.

Slutligen lite skönsång av barnbarnen för att hylla mormor.

Inga kommentarer: