söndag 10 maj 2026

Gertrude Stein

Då har vi åter förlupit hemmet. Idag blir det besök hos frissan, en tidig middag på smörrebrödsstället i Östermalmshallen. Och här sitter vi som synes avslappade och väntar på maten.

Det blev två bastanta mackor var. Elegant komponerade tallrikar, sillfatet var kanske lite väl rustikt med skinnet kvar, men mätta blev vi definitivt. Och frotera oss med den degenererade åldrande östermalmsnoblessen fick vi också. Detta nästan ett tillräckligt skådespel i sig. Men ikväll blir det finkultur, Dramaten väntar.

Lite variation på tallrikarna, men sillen tyckte vi lika om.

 
Sen blev det en kort promenad till Dramaten, där Gertrude Stein i Johan Rabeus version ska underhålla oss de närmaste timmarna.

Fantastisk föreställning, och fortfarande fastnar vi på bild.

Rabeus verkar nöjd med prestationen, så också vi!

Inga kommentarer: