måndag 27 april 2026

Vedförrådet får påfyllning

Vedtransporten gick utan problem, trots snö och regn. Här hemma blåser det friskt så den lilla fukt som kom försvinner säkert med blåsten. Nu börjar tömningen av vagnen och stapling i vedförrådet.

 
Nu börjar staplingen, första klamparna på plats. Vi hoppas att utrymmet räcker.

Det går så sakta framåt.

Fortfarande är flaket rätt välfyllt.

Inomhus växer stapeln.

Här går det undan!

Sista kärran! Efter tio kärror var vagnen tom och de två kubikmetrarna får ny plats inför vintern.

Färdigt! Två timmars intensivt arbete. Det gick fortare än vad vi kunde ana. Nu blir det lite vila innan lunchen.

Dagens läckerheter kanske inte förtjänar någon egen bild. Men tillagningen var enkel och vi blev mätta. Precis det som krävdes.

Inga kommentarer: