| Vedtransporten gick utan problem, trots snö och regn. Här hemma blåser det friskt så den lilla fukt som kom försvinner säkert med blåsten. Nu börjar tömningen av vagnen och stapling i vedförrådet. |
| Nu börjar staplingen, första klamparna på plats. Vi hoppas att utrymmet räcker. |
| Det går så sakta framåt. |
| Fortfarande är flaket rätt välfyllt. |
| Inomhus växer stapeln. |
| Här går det undan! |
| Sista kärran! Efter tio kärror var vagnen tom och de två kubikmetrarna får ny plats inför vintern. |
| Färdigt! Två timmars intensivt arbete. Det gick fortare än vad vi kunde ana. Nu blir det lite vila innan lunchen. |
| Dagens läckerheter kanske inte förtjänar någon egen bild. Men tillagningen var enkel och vi blev mätta. Precis det som krävdes. |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar