fredag 10 april 2026

Oj - Linus fyller femtio!

Nu är dagen L kommen. Det vankas middag hos jubilaren och hans väna hustru. Allt har planerats i detalj, men lite handräckning för att slutföra tillagning och dukning är välkommet.

Först på plats är Birgitta och Stig samt det förstfödda barnbarnet William, som sitter tryggt bredvid farmor.

Den stolte fadern Gustaf är också på plats.

Diverse festkreationer medtagna. Svårt att välja, ska det bli atronaut, lejon eller ballerina.

Nu anländer jubilaren efter en runda på stan med massage, lunch, shoppingrunda och slutligen ölhävning med den äldre brodern.

Glatt återseende.

Nu är jag femtio, hurra!

Tryggt hos farmor, Matilda är också med.

Och här har vi Claudia.

Nu börjar gruppen samlas. Det blir nog en samstämd jubelsång till festföremålets ära.

Far och son. Sigge hjälpte Linus att spendera lite pengar på ett av stadens varuhus.

Två kusiner, den ene nyligen fyllda fyrtio, den andre femtio dagen till ära.

Det verkar vankas champagne och ett alkoholfritt alternativ till de yngre samt bilförarna.

Här konsumeras ädla drycker.

Tre generationer Sandström.

Här kommer en liten kavalkad av självporträtt, eller kanske mer korrekt gruppfoton. Först ut Kristina och Linda.

Vi fortsätter med Linus utöver Kristina.

…och Claudia.

….sen Måns.

…över till två systrar.

…och det gamla strävsamma paret.

…kan dessa kallas svåger och svägerska månntro?

Sen blev det presentöppning. En bildsummering av de första femtio åren kan kanske vara både kul och intressant.

Fotoboken väckte intresse.

Är detta måhända något som förskönar en femtioåring?

Humm, vad kan detta vara?

Spänningen är ooolidlig!

Festdeltagarna följer med spänning jubilarens presentöppning.

Ah, alkohol kommer alltid till pass, tackar, tackar!

Även en värmande tröja i dagens bistra tider.

Det relativt nyetablerade paret.

Glasen är fortfarande fyllda.

Nu blir det middag.

Först blev det ett antal läckra charkuterier.

Det äts med glupande aptit.

Två hungriga.

William vill naturligtvis äta middag tillsammans med övriga festdeltagare. Salamikorven var nog godast på bordet.

Till huvudrätt blev det en mycket välsmakande tagliata.

Två kusiner, tillika nu och nyligen, jämna år fyllda.

Sigge och William hänger framför datorn i Sigges välstädade rum.

Här har vi den stolte fadern och de två sönerna. Oj vad tiden har gått, nu har vi inget barn under femtio.

Efter den smaskiga förrätten och den delikata varma bjöds det på en Tiramisutårta av kollosalformat. Både läcker och mättande. Ljusen blåstes med lätthet ut av jubilaren.

Skål och tack!

Och efter en god natts sömn vaknar vi upp till en strålande vacker vårmorgon med spegelblank sjö och klarblå himmel.

Inga kommentarer: