onsdag 8 april 2026

Vår - 2026

Undrens tid är ännu ej förbi, idag vaknade vi till en strålande vacker vårmorgon. Men blåsten håller i sig och termometern har stannat runt tre plusgrader.

Men om man hittar en plats i lä så värmer solen skönt. Vi tänkte nästan äta vår lunch utomhus, men ångrade oss när vi kände av den isande nordanvinden.

Humlorna vaknar till liv.

Och även krokusen vågar sig upp ur gräset.

Vårarbetet i trädgården är i full gång. Kantskärning runt buskar.

En liten svalört har precis slagit ut.

Fler krokusar.

Kantskärning runt pioner och rabarber.

En liten resumé av de senaste dagarnas måltider. Idag blev det förresten sparrispremiär. En par rejäla tyska rackare slank ner som lunch tillsammanns med najadrökt lax och hollandaisesås, riktigt gott!

Och slutligen, tomatodlingen går långsamt framåt.

Inga kommentarer: