onsdag 29 april 2026

Äntligen, en lugn och solig aprilmorgon!

Strålande morgon, ser ut som avslutningen på april blir mer vårlik än resten av månaden.

Nu jobbar naturen hårt. Snart slår både björk och syren ut sina löv.

Det ser varmare ur än vad det är. Fortfarande svala, eller kanske mer korrekt, kalla vindar.
 
Trots kyla och blåst kämpar blommorna på.

Påskliljorna blommar fint.

Snart dags för årets första gräsklippning.

Vi vågar oss nog på en liten sillunch utomhus.

Och slutligen, nu har tomaterna gått in i nästa fas. En planta per kruka och dessutom mer utrymme och ny jord. Det här är en hel vetenskap, undrar om vi får rejäl lön för allt arbete.

Inga kommentarer: