onsdag 15 april 2026

Frejabesök

Nu har vi Freja på besök när Lunusgänget dragit till Köpenhamn för att träffa Mei och fira hennes 19-årsdag. Tydligen har Freja lagt sig till med vissa ovanor sedan hon var hos oss senast. Men den lilla valpen som numera är både bastant och stor ska självklsrt få lite extra service nu när resten av flocken är ute och roar sig.
 
Så här utslagen blir även en hund med mycket god kondition efter en runda i skogen.

Dags för långpromenad.

Det finns inget stopp när det gäller att leka. Tänk vad kul man kan ha med en boll, speciellt när extramatten är på lekhumör.

Så var det roliga slut, nu blir det visst till att vara inomhus ett tag.

Här har vi besök av Inger som både är hundvan och gillar att kela.

Glömde visst bort hur stor jag är, ryms knappt i Kristinas knä längre.

Ny morgonrunda, ner mot Österviken, men något bad blir det inte.

Kanske det går att hoppa i från bryggan, men Kristina är på sin vakt och gåller hårt i den korta linan.

Så var den helgen slut. Åter hemma, dessutom helt ensam i några timmar innan Linus kommer från Köpenhamn.

Kanske skönast att lägga sig på sin vanliga plats och ta en liten tupplur.

Inga kommentarer: