| Hemkomna igen efter en hälsingevecka med fest och mer eller mindre framgångsrikt arbete. Trädgården står i praktfull blomning. Aklejan har slagit ut i mångfald. |
| Alliumbollar, just verkar den dominerande färgtonen gå åt lila. |
| Vallmo på gång. Här ser det ut som det orangefärgade tar över. |
| Mer akleja, här i vitt. |
| Trädgårdens äldsta rhododendron, som får stå ut med en placering i solsken, blommar också, självklart i den lila färgskalan. |
| Vi bryter av med några vita rosor. |
| En rosa knopp. |
| Minisyrenen håller stilen och ansluter till de lila. |
| Sen blir det flera aklejor, här i vackert mörkblått. |
| Ännu en vit. |
| Det blommar i odlingslådan med smulbär, snart kan vi plocka till morgonfilen. Spännande att se om vi får någon lök i år. Blasten verkar frodig. |
| Prästkragarna slår ut, massor av vackra vita blommor. Dessa sprider sig ymnigt över trädgården. |
| Även vattnet och himlen är lugna och vackra. Snart är vi framme vid årets ljusaste dag. |
| Inte illa! |
| Snart kan vi börja plocka in luktärtor. De växer snabbt upp för spaljén. |
| Aklejan vill vara med även i närheten av grönsakerna. |
| Löken ser ju lite spretig ut. |
| Luktärtor längst fram och tomater i det lilla växthuset. |
| Ny dag - en gammal skötbåt tuffar förbi. |
| Rex verkar vara på plats varje helg. Skönt att slippa se den nytillverkade containern Yxlan störa vyn. |
| Middag i solskenet äter vi naturligtvis på lilla verandan. |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar