| Åter till arbetet. När vi kom upp senast och skulle ta oss an bygget av sovpörtet igen, konstaterade vi att några illasinnade satar tagit sig in i ladan och spillt sina exkrementprodukter över sängram och golv. Sådant kan vi naturligtvis inte leva med. Våra misstankar riktade sig mot vallens fladdermuskoloni, men vår granne Håkan var säker på att vi definitivt inte ska skylla skadan på dessa lustiga väsen. En mer professionell gissning landade i svalor, som tagit sig in i ladans många håligheter och under flykt tömt tarmen vidlyftigt. Detta problem mådte elimineras! Håligheterna ska så gott det nu går tätas, med plankor, stålnät och om inget annat hjälper fogskum. Så till verket! |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar